søndag, mai 24, 2015

Metal Søndag 24. mai



For mange, så var 90-tallet en tid hvor thrashsjangeren var død. Jeg tror de fleste i dag vet at dette er bare tull, men jeg klandrer ikke folk den gang siden de fleste hadde aldri hørt om internet og det eksisterte ikke noe metal-archives.com den gang. Det var umulig for de fleste metalheads å vite om hva som eksisterte i den internasjonale undergrunnen. Imperial er et fransk band som ble dannet i 1992 og gav ut en rekke demoer før de gav ut dette albumet. En ting som er med på å gjøre dem annerledes fra andre thrashband er at lyrikken er på fransk i stedet for på engelsk. Jeg synes det er alltid kult når band synger på sitt eget språk, men det gjør selvsagt at lyrikken er uforståelig for de av oss som ikke snakker det språket. Når det er sagt, så høres fransk ganske kult ut når det er skreket med en sint og hes stemme. Musikalsk er det snakk om rå og rask thrash. Noen vil si black metalinspirert, men det høres ut i mine ører at de minst like mye inspirert av tidlig Kreator som de er av black metal.

Dette er skikkelig kul og rå thrash. Låtene er fylt opp med sinte og raske riff og den klassiske skarptrommelyden vi alle assosierer med thrash. Jeg forstår ikke et eneste ord fransk, så jeg vet ikke hva de er så sinte for, men jeg føler med dem fordi musikken har den aggresjonen skikkelig thrash skal ha. Den gir meg lyst til å drepe, ødelegge og drikke øl, og blir man skikkelig øltørst av et bra thrashalbum, så er det alltid et godt tegn på at man hører på skikkelig thrash.

-------------------------------------------

Infernal Outcry er et australsk teknisk death metal band med en demo ute. Dere kan høre hele demoen på deres Myspace.

Nå over til metal musikkvideoer.




0 Comments: