torsdag, januar 04, 2007

Podcasting


Her er en liste over podcaster jeg hører på, jeg har lagt med RSS feeden for å gjøre det skikkelig enkelt å abonnere på dem.

Skeptoid
NRK P2 – Verdt å vite
Point of Inquiry
Skepticality: The Official Podcast of Skeptic Magagazine
The Skeptics' Guide to the Universe
60-Second Science
iTricks.com Penn & Teller Notes
National Geographic News
Science on Guardian
Robin Ince's Utter Shambles


BBC har ett dokumentar arkiv med skikkelig gode radio dokumentarer om alt mulig slags viktige ting som skjer i verden.

-----------------------------------------------------------------------------

Her er det sider med nedlastbare mp3 filer som det ikke er en feed til.

  • Recent Shermer Appearances on other podcasts finner du her.
  • David Mills har skrevet en bok som du kan laste ned som mp3 og har også endel intervjuer. Du finner det her.
  • Her, finner man en Richard Dawkins side som ikke har RSS, men har endel gode videoer organisert.
  • Reitstoen.com har en hel del stoff med kjente personer som kan lastes ned.

VIDEO-PODCAST

Jeg vet ikke om det kan kalles podcast når det er video men dere skjønner hva jeg mener. Her er listen med noen av video-podcastene som jeg abonnerer på:

Nyheter:

ABC World News - VIDEO (Enhanced)

Slate V Videocast


Vitenskap:

Discovery News (Video)
FRONTLINE/World | PBS
National Geographic Video Shorts
Science Channel Video
Wild Chronicles

0 Comments: