søndag, desember 14, 2014

Metal Søndag 14. desember



Jeg skal være ærlig og innrømme at dette er et av mine absolutt favorittalbum. Det er sloppy, mange av låtene kuttes av på slutten før de er ferdige, tracklisten lister låtene i feil rekkefølge og lydmixen er alt annet enn høykvalitet. Til tross av dette, så er dette er dette en av mine toppfavoritter. Det er kanskje fordi det er så mange feil som gir dette albumet denne perfekte råe stemningen. Låtene er raske som faen. Det kjøres på blast beats og riffene er lynraske. Det føles som en musikalsk snøstorm uten like. Nok en gang, så er det gitaristen Abbath som spiller trommer på dette albumet til tross av at han ikke er noen trommis. Han er en fantastisk gitarist og en sloppy trommis. En perfekt kombinasjon spør du meg. Alle låtene føles så raske og brutale. Han bare kjører på fult med både trommene og gitaren, og det fungerer så perfekt. Demonaz må selvsagt også få en del av æren siden han skrev nesten alle låtene på Battles in the North. Personlig, så synes jeg Immortal er best når det bare er Abbath og Demonaz som står for alle instrumentene.

Dette er et vanskelig album å skrive om for meg. Jeg blir helt satt ut hvor genialt det er. Til tross av hvor perfekt dette albumet er, så er det nok av de som hater det. Det er for sloppy for dem eller har feil atmosfære. Disse folkene er idioter og vet ikke hva de snakker om. Dette albumet fungerer nettopp fordi de er så sloppy og atmosfæren er fantastisk. Dette er musikk som er skapt for snøstormer. Hvis du noen gang har vært ute i en snøstorm på dagtid hvor solen gjør all snøen i luften ekstra hvit, så har du kan du prøve å forestille deg den opplevelsen gjort om til musikk. Battles in the North høres akkurat ut som den opplevelsen. Et iskald helvete.

------------------------------------------------

Methodemic er et britisk speed metal band med en selvfinansiert EP ute. Dere kan høre hele EP-en på deres Bandcamp.

Nå over til metal musikkvideoer.




0 Comments: