søndag, oktober 30, 2011

Metal Søndag 30. oktober


Mortician - Chainsaw Dismemberment
Relapse Records, 1999

Ja, jeg skriver om Mortician igjen. Jeg trenger å høre death/grind blir spilt med ødeleggende brutalitet, og Mortician gir meg akkurat det. En gitar, en bass og en trommemaskin er alt man trenger. Det er tonnevis av andre band jeg kunne ha skrevet om, men det er noe magisk med dette bandet. Det er lite som minner om melodier eller harmonier, bare vegg av skitten støy og nonstop blast beats. Mange av låtene har lydklipp fra skrekkfilmer, som ofte ender opp med å være lengre enn låtene. Det er akkurat det samme som alle de andre utgivelsene deres. Faktisk er lydklippene nesten den eneste måten å skille albumene fra hverandre. Det er små forskjeller som et det er små variasjoner i riffene (det er vanskelig å høre noen riff hvis man ikke er vant til virkelig brutal musikk, men de er der) og hvilken blast beats de har programmert trommemaskinen til å spille, men all musikken til Mortician smelter sammen til en blodig masse. Men det er blodig masse man hele tiden kommer tilbake til. Det er som de gamle splatterfilmene de baserer lyrikken på. Du vet de ikke er så gode filmer i det store og det hele, men du har en trang til å se dem om igjen og om igjen.

Det er Halloween i morgenkveld. Mortician legger opp for den rette stemningen til å se de blodigste splatterfilmene fra 80-tallet. De fanger opp stemningen perfekt. Det er en fantastisk følelse og bare å la brutaliteten angripe ørene dine mens du tenker på de gamle filmklassikerne. Det setter meg inn i det gode morbide humøret som jeg søker etter når jeg ser de filmene. Mortician er beviset på at ofte er det mest hjernedøde det beste.

-----------------------------------------------

Vuohi er et black metal inspirert grindcore band fra Finland. De har gitt ut to demoer, og du kan høre den siste på deres Myspace.

Nå over til metal musikkvideoer.

Nile - Papyrus Containing the Spell to Preserve Its Possessor Against Attacks from He Who Is in the Water

Rhapsody of Fire - Sea of Fate

Viking Skull - Beers, Drugs & Bitches

0 Comments: