søndag, mars 15, 2009

Ny blogg!

Start legger ned tjenesten home.no.net fra og med 1. mai 2009, og min gamle hjemmeside blir dermed historie. Jeg har derfor valgt å opprette en ny blogg på: http://humesrazor.blogspot.com/.

Dette betyr selvsagt ikke at jeg kommer til å slutte å skrive for denne bloggen. Min egen blogg vil primært ta for seg det mest grunnleggende innen kritisk tenkning, slik som logiske feilslutninger, fallgruver knyttet til tenkning, persepsjon og hukommelse etc. Bokanmeldelser og kommentarer til mer spesifikke enkeltsaker vil fremdeles bli postet her. De viktigste artiklene fra hjemmesiden vil bli omskrevet og donert til denne bloggen bortsett fra artikkelen om gudsbevis som vil bli omgjort til en hel serie av innlegg på min egen blogg .

Det er mulig jeg også gjenoppliver hjemmesiden under et eget domene på et senere tidspunkt, men det blir i så fall ikke før layouten har fått en betraktelig ansiktsløftning, hvilket kan ta sin tid da mine ferdigheter med HTML-redigering mildt sagt stinker. Hvis noen føler seg kallet til å hjelpe til med layouten, kan de sende en email til: bjarte.foshaug@gmail.com.

2 Comments:

Helge said...

Jeg har noen poster som har kommet kraftig på etterskudd så jeg er litt sent ute på denne. Synd du måtte legge ned den gamle siden men du beholder vel alt av hva du har produsert likevel og det er vel det viktigste slik at du kan få flyttet innholdet over til blogspot etterhvert. Eller du får deg ett eget domene såklart, jeg kan desverre ikke hjelpe med slikt. Men blogspot har da flotte nok maler for enhver anledning skulle jeg mene.

Bjarte Foshaug said...

Joda, skal nok få skviset det meste inn et sted. Som sagt er planen å poste mesteparten her etter å ha foretatt diverse endringer, men har ikke kommet fullt så langt enda. Jeg har også gitt Hedningsamfunnet fullmakt til å bruke mange av de samme artiklene. De har allerede en føljetong gående basert på artikkelen om gudsbevis. (Det har for øvrig jeg også på min nye blogg..)

Ellers har jeg lovet Asbjørn Dyrendal en artikkel til Skepsis. Har så vidt begynt på et referat av Jerry Coyne's Why Evolution Is True som jeg tenkte å gi han, forutsatt at jeg blir fornøyd med resultatet selv (Og det er jo langt fra sikkert...). Etter det bør jeg ha nok stoff til en kraftig oppgradering av artikkelen "Evolusjon vs. kreasjonisme" også.