lørdag, desember 30, 2006

Visjon Norge

Jeg har merket meg at den "sannhetsbaserte" kanalen Visjon Norge har programmer om vitenskap sent om kveldene. Her en kveld benket jeg meg inn foran skjermen for å se programmet som omhandlet vitenskapen om kreasjonisme, og hvem andre dukket opp enn den godeste Kent Hovind, han er så kjent at han til og med er omtalt på Wikipedia. Rett skal være rett så jeg må nesten nevne at han også er nevnt under Pseudoscientists. Så dette er altså det vitenskapelige tilbudet til Visjon Norge sine seere, man kan jo undres over hvilke kvalitetskriterier de vektlegger for å fortjene en plass på sendeskjemaet til denne kanalen. Eller sagt på en annen måte, hvilke programmer hadde de nektet å sende?

Hvis jeg husker rett så handlet ikke programmet om evolusjon ei heller kreasjonisme, men heller om en skrullete konspirasjonsteori. Dette programmet var så dårlig at det ikke engang fortjener kult-status som Dis fikk, det er rett og slett for dårlig til det. Jeg holdt ut i fem minutter og det er en personlig rekord jeg ikke skal prøve å slå.

1 Comment:

David said...

JA, det er hardt å bli eid eller hva? Kent Hovind er en genial vitenskapsmann. Virkelig et kvalitetsprogram:)

Kent Howind STÅ PÅ