søndag, februar 12, 2006

UFO bilder


En ting vi alle har sett etter hvert er ufo bilder, ikke så rent få heller. Noen ser jo ganske troverdige ut også, men de aller fleste er rett og slett elendige. Siden nesten alle i dag har fått seg digital kamera så skulle en jo tro at antall ufo observasjoner skulle stige, men nei det motsatte har skjedd, det har vært en nedgang i antall observasjoner og kvaliteten på observasjonene har heller ikke blitt bedre. Det er fortsatt diffuse, dårlige bilder vi ser, man kan jo lure på hvorfor. Steven Spielberg som jo er en kjent ufo film regissør mente for 20 år siden at når folk bare fikk flere, og bedre kameraer så ville bevismengden for ufoers (utenomjordiske)eksistens øke, men det er altså det motsatte som har skjedd, og Spielberg mener at det peker i retning mot at ufo bilder generelt bare er bløff, og at ufoers eksistens er lite sannsynlig.

Hvem rapporterer ufo observasjonene? I USA mener jeg å ha lest at det i ett gitt år var blitt rapportert inn over 800 000 tusen ufo observasjoner, det er mye, veldig mye. Tenk deg selv at du finner deg en globus hvor du setter ut 800 000 prikker over USA med en kulepenn, du får dekket hele flaten av USA ganske enkelt. Jeg vet at det finnes ca 100 000 hobby astronomer i USA, og jeg vet også at de rapporterte 0, null, ufo observasjoner. Det er jo litt rart at de med mest innsikt om himmelen, planeter, asteroider etc, meldte om ingen mistenkelige objekter.

Jeg har faktisk selv tatt ufo bilder uten engang å vite om det(bildene nederst). Det var en helt vanlig sommerdag hvor jeg tok noen helt vanlige bilder av helt vanlige ting, men når jeg lastet bildene inn på datamaskinen så dukket det opp en ufo oppe i øvre del av bildet. Jeg la ikke merke til den lille sorte flekken med en gang, og det tok sikkert uker før jeg la merke til den. Det er også først når man zoomer inn at det begynner å ligne en ufo. Hvis det hadde vært en ufo så er jeg overbevist om at jeg hadde lagt merke til den i det øyeblikket bildet ble tatt, men jeg gjorde altså ikke det. Så hva var det da? Svaret er at det er en fugl. Det samme gjelder nesten helt sikkert for ufo bildene øverst, legg merke til at bildet ikke fokuserer på ufoen, men på skogen, kan det være fordi at det for fotografen var helt innlysende at det var snakk om en fugl og ikke en ufo da bildet ble tatt?

Ikke alle ufo bilder er av fugler, for all del, men veldig mange er det og dessverre så finnes det folk som blir lurt til å tro at de ser på ufo bilder mens de i virkeligheten ser på ett uklart bilde av en fugl.

2 Comments:

Helge said...

Takker z.

Jeg la merke til en ting, hvis jeg laster ned det store bildet jeg har tatt og zoomer det så får jeg ikke den samme ufoen som jeg viser bildet av nederst. Det hele kommer sikkert av komprimering eller lignende i opplastingen til bloggen. Men det vil likevel ligne på en ufo i 500% zoom.

Anonym said...

Bare kom på en kommentar fra en gammel lærer jeg hadde på barneskolen, gjengitt etter beste minne.
"Når amerikanerne flest fikk fri også på lørdagene, så kunne de jo drikke seg fulle en ekstra dag. Etter det ble antall ufo-observasjoner mer enn fordoblet."