søndag, mars 04, 2018

Metal Søndag 4. mars

Black Fucking Cancer - Summoning Aural Hell
Selvfinansiert, 2011

California er ikke det mørkeste og grimmeste sted på jord, men man skulle nesten tro det etter å ha hørt demoen Summoning Aural Hell av Black Fucking Cancer. Første spor åpner med høyfrekvent støy fra gitarforsterkeren, og støyet strekkes til nesten to minutter før det virkelige soniske angrepet starter. Med hjelp av trommer bygger støyen opp et lydlandskap av ubehagelig stemning før låta virkelig starter med voldelig og brutal black metal. Mye black metal fokuserer på å prøve å bygge opp en mørk stemning, men Black Fucking Cancer gir faen og spiller bare knallhardt og tungt. Dette er den ville og stygge formen for black metal som husker at sjangeren skal være ekstrem. Black Fucking Cancer holder ikke tilbake med blast beats og raske riff, de bare kjører på alt mens vokalisten spyr ut hat og sinne med den hese stemmen han har. Jeg kan se for meg at dette er et intenst band når de spiller live.

I likhet med mange demoer, så er ikke Summoning Aural Hell spesielt lang, men den er intens og man kan føle en blodtørst for mer. Vanligvis skriver jeg kun om utgivelser jeg har en fysisk kopi av, men Summoning Aural Hell var utsolgt i det jeg bestilte den. Jeg fikk pengene tilbake, men jeg har i det minste fremdeles mp3-ene jeg lastet ned fra Bandcamp. Man kan fortsatt streame den der, så sjekk bandet ut når du føler trangen til å høre på black metal som virkelig river i øregangene.

--------------------------------------------------------------------------

Emperium er et teknisk death metal band fra fillipinene som har gitt ut en demo. Dere kan høre dem på deres Bandcamp.

Pete Boot, som spilte trommer på det fjerde Budgie albumet, døde den 27. februar i en alder av 67. Han er ikke det største navnet i metal, men Budgie var et såpass viktig band i utviklingen av sjangeren på 70-tallet at jeg følte at hans død er verdt å nevne.

Nå over til metal musikkvideoer.

Secret Sphere - Legend

Crystal Viper - Prophet of the End

Lucifugum - All Mothers Die

0 Comments: