søndag, desember 03, 2017

Metal Søndag 3. desember

BongCauldron - Acid Cattle EP
Selvfinansiert, 2015

Jeg hadde planer om å skrive om et klassisk album og greier og for å få Metal Søndag på rett spor igjen etter å ha skrevet om så mange nye band på rad, men siden jeg begynte så sent, så gidder å jeg ikke å skrive noe særlig. Jeg skriver heller om nok en kort EP. Med et bandnavn og tittel som dette, så skulle man tro at Acid Cattle EP er et stykke med stoner metal, men i stedet blir man møtt med knallhard sludge metal. Åpningssporet Swamp Law er et stykke med rask sludge som rocker hardt. Den er bare så vidt over to minutter lang, men det er nok til å få energien til å strømme. Neste og siste spor er Acid Cattle, som er nesten 12 minutter med både sludge og doom, samt en dose stoner. Tempoet veksler mellom sakte og rask flere steder i låta, men holder seg tung og trippy hele veien. Liker du både sludge og stoner, så har du all grunn til å sjekke ut denne altfor korte EP-en.

CD-en er forlengst utsolgt, men man kan streame den gratis på deres Bandcamp. Dette var bare en av de dagene jeg ikke følte for å skrive noe. Jeg har forhåpentligvis en anmeldelse av et klassisk album neste uke.

-----------------------------------------------------------------------------

Fallen Nation er et russisk thrashband som har gitt ut en demo. Dere kan høre dem på deres Bandcamp.

Nå over til metal musikkvideoer.

Strapping Young Lad - Detox

The Hazytones - Living on the Edge

Forged - Where Angels Fear to Tread

0 Comments: