søndag, juli 16, 2017

Metal Søndag 16. juli

Selvfinansiert, 2013

Boudain er et band fra Louisiana som som spiller doom med en god dose stoner. Eller kanskje det er stoner med en god dose doom. Noen vil kanskje si at det er en ettersmak a sludge på grunn av den litt hese og ropende vokalen, men jeg vil ikke gå så langt i sjangerbeskrivelsene. En ting er sikkert, og det er at de har tunge og seige riff med en rå og fuzzy gitartone. I likhet med mange andre band i denne stilen så er selvsagt Black Sabbath inspirasjonen, men jeg hører mer Orange Goblin og Kyuss i musikken deres. Til tross av at stonerelementene er så tydelig, så er det nok doom i riffene til enhver fan av tradisjonell doom burde finne noe å like med musikken deres. Denne selvtitulerte EP-en er en halvtime med stoner man kan kose seg med hva enn lovlig/ulovlig russtoffer man måtte foretrekke. EP-en avsluttes med en cover av ZZ Top låta Just Got Paid, som rocker hardt.

Nok et band som jeg har brukt som demoband tidligere. Boudain har siden den gang gitt ut et album, men jeg har null peiling om det er like bra som denne EP-en. EP-en er forlengst utsolgt på CD, men du kan fortsatt høre den på deres Bandcamp.

-------------------------------------------------------

Fatal Agent er et amerikansk thrashband med en demo ute. Dere kan høre dem på deres Bandcamp.

Jeg har fremdeles ikke reddet favoritter fra den gamle maskinen, så jeg må starte på nytt med å lete opp band jeg kan poste her. Forhåpentligvis har jeg nok til at jeg kan ha et demoband hver søndag.

Antar også at dette vil forbli hvordan teksten vil se ut fra nå av.

Nå over til metal musikkvideoer.



0 Comments: