søndag, februar 07, 2016

Metal Søndag 7. februar




Jeg husker da dette albumet var nytt i 2008 og hvordan det fikk gode anmeldelser over alt. Jeg har aldri pleid å bry meg om hva som er populært, men da jeg så denne i en platebutikk, så kjøpte jeg den fordi jeg så ingen grunn til å la være. Jeg har hørt på dette albumet flere ganger i året siden den gang. Ikke nødvendigvis fordi det er så genialt, men fordi det er et album som bra nok og som har en stemning som virkelig setter seg etter et par låter. Musikken er death metal, men det er klare hint av både black metal og melodiøs death metal som gjør at man ikke kan helt plassere det i en enkelt sjanger. Black metaldelen er mest tydelig i vokalen og at bandet tar i bruk av keyboards i bakgrunnen av riffene. Når det kommer til riffene og trommingen, så er de mer på death metalsiden av ting. Riffene kan være ganske melodiøse i mange av låtene uten at det føles som om at man hører på typisk melodiøs death metal. De har gjort en bra nok jobb med å skape sin egen sound som skiller dem fra mange andre death metalband.

The Unsettling Dark kan være et fryktelig kjedelig album når man hører på det for første gang. Men etter et par gjennomlytninger, så vil man oppdage at det er et veldig bra spilt album og man kan la seg gripe av den mørke stemningen. Det er ikke for ingenting at jeg fortsatt hører på dette albumet etter alle disse årene.

---------------------------------------------------

Death Inquisition er et amerikansk thrash band med 3 demoer/EP-er ute. Dere kan høre dem på deres Myspace.

Nå over til metal musikkvideoer.

Det motsatte av en fanvideo.




0 Comments: