søndag, juli 20, 2014

Metal Søndag 20. juli



TNT sa farvel til metal på Tell No Tales og omfavnet melodiøs hard rock. Teknisk sett burde jeg slutte å skrive om dem, men jeg liker melodiøs hard rock og jeg kan gjøre hva jeg vil i min egen spalte. Intuition er typisk kommersiell melodiøs hard rock fra 80-tallet. Ikke hard utover at gitartonen er et lite mikroskopisk hakk hardere enn typisk 80-talls pop og med mer gitarsoloer enn i 80-talls pop. Ingen av låtene er spesielt raske og det er noen skikkelig klisne ballader, men det fungerer på grunn av to ting. Vokalen til Tony Harnell og gitarspillet til Ronni Le Tekrø. Tony Harnell har den perfekte stemmen til skikkelig cheezy 80-talls hard rock. Han kan synge falsett som bare faen og han fremfører lyrikken med masse følelse. Synd han bare har sunget kommersiell hard rock siden han hadde vært perfekt i et skikkelig heavy eller power metal band. Ronni Le Tekrø er kanskje en av Norges aller beste gitarister og uten tvil i stand med å konkurrere med noen av de største navene innenfor metal og rock. Hver gitarsolo er skikkelig tøff.

Dette er et album først og fremst for hardrockere, ikke for metalheads. Og når jeg sier hardrockere, så snakker jeg om typen med puddelfrisyre og trange spandexbukser. Dette er for hardrockere som liker skikkelig gitarsoloer, catchy refrenger og stanken av hårspray og svette. Digger du den kommersielle siden av 80-talls hard rock og TNT, så digger du dette albumet.

-------------------------------------------

Sporadic Slaughter er et britisk death metal band med 3 demoer/EP-er ute. Dere kan høre den siste på deres Bandcamp.

Nå over til metal musikkvideoer.




0 Comments: