søndag, juli 13, 2014

Metal Søndag 13. juli



Polen er ikke et land de fleste assossirer med crossover thrash, men det er uansett hjemlandet til et av sjangerens mest underholdende band. Acid Drinkers spiller up beat, rask og energisk thrash som får Anthrax til å høres kjedelig ut i sammenligning. Det er den morsomme og catchy siden av thrash som er skreddersydd til øldrikking og moshing. Musikken har et unikt preg jeg ikke klarer å sette fingeren på. Alt jeg kan si er at riffene er tøffe og raske slik det skal være i thrash, spesielt i crossover thrash. Selv om det er snakk om crossover, så er ikke punk/hardcore elementene så tydelig i riffene, men kommer mer frem i holdningen til bandet. Lyrikken er for det meste useriøs og det er tydelig at de spiller for å ha det morsomt, ikke for å gnåle om politikk og samfunn som mange andre band i sjangeren.  Hver låt er fylt med knallgode thrashriff. Jeg liker veldig godt gitartonen, som jeg mener er perfekt for den stilen av thrash de spiller. En låt som står litt ut er Woman with Dirty Feet, som er mer en parodi på den type ballader man assosierer med Aerosmith eller Guns n' Roses. Faktisk så fungerer den fint som den type ballade selv om den ikke er ment som en seriøs låt.

Jeg vil våge å si at dette albumet fortjener klassikerstatus. Det er morsomt, har alle de rette riffene og man kan kjenne energien i musikken. Førsteutgaven ble med en feiltagelse trykket opp som Are You Rebel?, så det er noe å holde øynene åpen for hvis du skulle komme over dette albumet på en bruktbutikk eller platemesse. Personlig, så anbefaler jeg en nyere CD-utgave med bonusspor. Mer thrash for pengene. Jeg anbefaler alle album jeg skriver om, men dette albumet er obligatorisk for alle fans av useriøs thrash.

-------------------------------------------------

Grimmthurs er et dansk death metal band som har gitt ut 3 demoer/EP-er. Dere kan høre den siste på deres Bandcamp.

Nå over til metal musikkvideoer.




0 Comments: