søndag, september 15, 2013

Metal Søndag 15. september

Subdued - Imprisoned in Black
Selvfinansiert, 1992

Her er et lite stykke med obskurt norsk thrash metal fra tidlig 90-tallet, som så godt som ingen har hørt om. De gav ut denne demoen, og det var det hele. Jeg trodde jeg var så heldig å komme over en kopi da jeg kjøpte brukte CD-er, men det viste seg å være en bootleg siden demoen kun kom ut på kassett. Jeg møtte et tidligere medlem på en konsert som sa han skulle se om han fant en faktisk kopi til meg, men jeg har ikke hørt eller sett han siden den gang, og det begynner å bli noen år siden det møtet. Musikalsk er det snakk om tung thrash med små hint av death metal. Death metalelementet kommer frem i vokalen, som minner om tidlig death metalvokal i at den er på grenselandet til å være growling. Riffene er tøffe thrashriff som minner om de mer ekstreme bandene fra slutten av 80-tallet. Mer trenger man ikke å vite for å forstå at dette er tøft.

Dette er 17 minutter med kul thrash fra vårt hjemland, som dessverre aldri hadde noen stor thrash scene. Jeg har lenge planlagt å skrive om dem, så det er godt å endelig få skrevet noen ord om dem slik at noen kanskje sjekker dem ut. De aller fleste av dere vil aldri komme over denne demoen, verken i original format eller som bootleg CD. Heldigvis har noen (sannsynligvis en av bandmedlemmene) lastet demoen opp på Myspace.

----------------------------------------------------

Xenobiotic er et australsk deathcore band som har gitt ut en selvfinansiert EP. Dere kan høre hele EP-en på deres Bandcamp.

Nå over til metal musikkvideoer.




0 Comments: