søndag, juni 16, 2013

Metal Søndag 16. juni



Er det noe jeg elsker, så er det sloppy og rå crossover thrash. Hardcore punk og rå speed metal blandet sammen til virkelig tøft og hardt. Cryptic Slaughter har lenge vært en av mine favoritter siden jeg hørte på deres debut album Convicted. Det albumet hadde noen av de mest sloppy trommene jeg noen gang hadde hørt. Jeg har hørt verre siden den gang, men trommene var bokstavelig talt bare bråk. Scott Peterson er litt flinkere på dette albumet, noe som er litt synd siden det var nettopp at de var så sloppy som gjorde at de var så bra. Men det er fortsatt råskap i dem og han slår raskt og hardt på trommesettet som om prøver å ødelegge det i stedet for å spille. Riffene er så klart raske thrash og hardcore/punk riff fylt med hat rettet imot Ronald Reagan og høyresiden av amerikansk politikk. Bill Crooks har en fantastisk stemme for punk. Han roper hest og har mye aggresjon, angst og hat i stemmen.

Dette albumet er lite hakk mer teknisk enn Convicted og ikke fult så sloppy. Det er også et hakk mer metal og mindre hardcore. Begge album er klassikere i mine ører. Elsker du crossover, så må du skaffe deg begge. De er obligatoriske.

-----------------------------------------


Torture Chamber er et amerikansk black metal band med en demo ute. Dere kan høre demoen på deres Bandcamp.

Nå over til metal musikkvideoer.



0 Comments: