søndag, april 14, 2013

Metal Søndag 14. april



Denne anmeldelsen er veldig vanskelig å skrive siden det er nesten umulig og ikke headbange når jeg hører på dette albumet. Dette er noe av det mest intense og brutale som noen gang kommet ut av thrashsjangeren. Jeg snakket om hvor jævlig bra debuten var for to år siden. Dette albumet overgår Tortured Existence i intense og brutal riff. Ja, det er faktisk mulig for de av dere som bare har hørt det første albumet. Det eneste negative er at Epidemic of Violence ikke har den samme tykke og blytunge lydproduksjonen og gitartonen, men det er kanskje en bra ting siden menneskeheten vil neppe ha overlevd disse riffene med en slik tung lyd. Jeg tror faktisk hele universet ville ha blitt ødelagt om Epidemic of Violence skulle hatt samme lydproduksjon som Tortured Existence. Riffene her er så jævlig perfekte. De er det ultimate beviset at thrash kan være mer ekstrem og brutal enn både death og black metal sammenlagt. De kjører på med raske harde riff og tøffe gitarsoloer med den gode gamle thrash beaten vi alle elsker. Det er den type thrash som får deg til å headbange til du blør.

Det er ikke så mye mer jeg vil si som jeg ikke sa sist gang jeg skrev om dem. Begge albumene er obligatoriske klassikere for alle thrashere. De er faktisk obligatorisk for alle metalheads uansett sjanger de måtte foretrekke. Dette er et album med riff så tøffe at de vil bokstavligtalt drepe deg.

-----------------------------------------

Artificial Brain er et amerikansk death metal band med 3 demoer/EP-er ute. Dere kan høre dem på deres Bandcamp.

Nå over til metal musikkvideoer.




0 Comments: