søndag, mars 03, 2013

Metal Søndag 3. mars



Etter hvert som Kreator ble mer modne, så ble det mindre fokus på skrekk, sadistisk vold og satanisme, og mer om samfunn, virkelig vold og politikk. Riffene ble mer melodiøse og de mistet litt av den virkelig ekstreme følelsen. Men heldigvis gikk ikke kvaliteten ned. Extreme Aggression høres fortsatt ut som klassisk Kreator selv om det er noen hakk mer melodiøst enn forgjengerne. Det er fortsatt sint som faen thrash som treffer som en slegge. Alle låtene er fortsatt fylt opp med tøffe riff og Mille høres fortsatt ut som en hes psykopat når han roper og skriker. Alt er som det skal være, bare mer melodiøst og modent. Det er ikke en eneste svak låt på dette albumet. Den låta som står ut mest for meg er Betrayer. Jeg så musikkvideoen før jeg noen gang hørte på albumet, og jeg husker hvor jævlig tøft hele låta var. Den er virkelig hard og brutal slik de klassiske låtene deres, og jeg kan bare drømme om moshingen og headbangingen den forårsaker på konserter. Betrayer er en av mange grunner jeg drømmer om å se Kreator live.

Man trenger ikke å være noen geni for å forstå at dette albumet verdt å skaffe seg. Det er fucking Kreator fra 80-tallet. Mer grunn trenger man ikke. Det er melodiøs, men samtidig tøff som faen thrash hele veien. Extreme Aggression er den perfekte soundtracken til når du kaster stein på opprørspolitiet.

--------------------------------

Pronostic er et canadisk melodiøs death metal band med en selvfinansiert EP ute. Dere kan høre dem på deres Reverbnation.

Nå over til metal musikkvideoer.




0 Comments: