søndag, januar 27, 2013

Metal Søndag 27. januar



Death doom er en sjanger jeg har skrevet veldig lite om etter alle disse årene. Ganske rart siden jeg digger treg og depressiv musikk. Swallow the Sun er spiller en melodiøs og vakker form for death doom. De har veldig pene og melodiøse riff, og tar i bruk keyboards. Til tross av det, så høres de ikke gotiske eller pinglete ut. De høres heller ut som et virkelig deprimert finsk band som bestemte seg for å spille skikkelig death doom med gode melodiøse riff. De har noen sikkelig knalltøffe riff som er headbangervennlige og de har noen virkelig fine gitarsoloer. De er et av de bandene som har forstått at death doom handler om mye mer enn å bare spille sakte. Derfor er dette et veldig fint album å starte med om man er ny til hele death doomsjangeren. Alle låtene har solide tunge riff som bygger en fantastisk mørk og deprimerende atmosfære.

Jeg har allerede nevnt at dette albumet er perfekt for nybegynnere, men jeg vil også anbefale det til doomveteraner som er ute etter enda et album som gjør livet tristere. Jeg vil også anbefale det fans av god melodiøs ekstrem metal og generelt til alle som vedsetter gode tunge riff.

----------------------------------------

The Noumenon er et canadisk teknisk death metal band med en selvfinansiert EP ute. Dere kan høre dem på deres Bandcamp.

Nå over til metal musikkvideoer.




0 Comments: