søndag, februar 26, 2012

Metal Søndag 26. februar


W.A.S.P. - W.A.S.P.
Capitol Records, 1984

Jeg har skrevet Metal Søndag siden begynnelsen av 2006, og jeg innser først nå at jeg ikke har skrevet om W.A.S.P. enda. Litt flaut med tanke på hvor mange ganger jeg har sett dem live siden jeg begynte å skrive om metal. Siden du mest sannsynligvis vil skaffe deg dette albumet på CD, så er bonussporet Animal (Fuck Like a Beast) den første låta du vil høre. Den oppsummerer hvor jævlig kult og sleazy resten av albumet kommer å være. Det er rettfrem simple, men effektive riff hele veien. Refrenget er catchy som fucking faen samtidig som du får den virkelige sleaze følelsen. Blackie Lawless sin vokal har en virkelig råtten og rå følelse, og alt bare føles så riktig. Og det beste er at alle låtene på albumet er slik. Det er til og med noen skikkelig kule gitarsoloer på noen av låtene. Det er null fancy bullshit, bare rettfrem kick ass heavy metal. Nå er det selvsagt godt å drikke øl til all slaks metal, men W.A.S.P. vekker en øltørste samt en feststemning som overgår det meste. Jeg har sett dem live flere ganger, men dette albumet gir meg veldig lyst til å reise tilbake til 80-tallet og se dem spille disse låtene. Blackie Lawless nekter å spille dem siden han er kristen nå. Jeg hadde gitt alt for å se og høre et W.A.S.P. show med disse låtene og med det ekstreme live showet fylt med sex og vold de hadde den gangen.

Blir du ikke oppspilt av dette albumet, så er du død. Dette er musikk med så mye adrenalin og testosteron man kan skvise ut ab midttempo heavy metal. Man kjenner musikken tvers igjennom hele kroppen, og det er umulig å sitte i ro. Dette er musikk som er virkelig levende.

--------------------------------------

Sin of God er et ungarsk teknisk death metal band med tre demoer/EP-er ute. Du kan høre en skikkelig kul låt fra den siste EP-en på deres Myspace.

Nå over til metal musikkvideoer.

Van Canto - Kings of Metal
Manowar cover.

Machinae Supremacy - Through The Looking Glass

Guttural Secrete - Ejaculating Obesity

0 Comments: