søndag, juli 24, 2011

Metal Søndag 24. juli


Kreator - Terrible Certainty
Noise Records, 1987

Kreator er et av mine favorittband. De to første albumene er noe av det råeste og styggeste innfor tysk thrash. Endless Pain var amatøraktig, men hadde en råskap som gjorde opp for det. Pleasure to Kill hadde en brutalitet som de fleste moderne death metal band bare kan drømme om. Etter disse to albumene bestemte de seg for å skru opp profesjonalismen opp noen hakk. Terrible Certainty er hvor Kreator gikk fra noen ungdommer med mye energi til å bli virkelig musikere. Dette albumet er fylt opp av geniale riff og perfekt konstruerte låter. Råskapen fra de forrige albumene er der fremdeles, den er bare bedre målrettet nå. Alt er så fantastisk morbid, grotesk, brutalt og ikke minst aggressivt. Det er alt det vi metalheads elsker med tysk thrash samlet på et album. Riffene har det lille hintet av tidlig death metal og angriper lytteren med en intensitet som overgår de villeste forventninger. Det er en del thrashklassikere der ute som kommer nær perfeksjon, men jeg vil våge å påstå at Terrible Certainty er nærmere enn de fleste av dem.

Jeg anbefaler alle album jeg skriver om på det sterkeste. Det er derfor jeg skriver om dem. Men Terrible Certainty er et av de albumene jeg vil anbefale over de fleste av dem, spesielt hvis du liker thrash. Det har ikke noe å si hvor mange ganger du hører på dette albumet, du kommer til kommer til å bli slått ut hver gang. Terrible Certainty er alt som er riktig, ikke bare i thrash, men i metal i sin helhet.

--------------------------

Depth er et progressiv death metal band fra Kuwait med to demoer ut. Dere kan høre dem på deres Myspace.

Nå over til metal musikkvideoer.

Hardcore Superstar - Wild Boys

Intestinal Disgorge - Noise Improv

Dokken - Heaven Sent

0 Comments: