søndag, januar 16, 2011

Metal Søndag 16. januar


Accept - Balls to the Wall
CBS/BMG, 1984

Accept trenger neppe noe introduksjon hvis du har dedikert livet ditt til metal. Og kjenner du til Accept, så kjenner du til dette albumet. Og har du dedikert livet til metal, så er sjansene også store for at du tilber dette albumet. Skarpe riff, trommer som tvinger deg til å headbange og en vokalist som høres ut som en superaggressiv Bon Scott. Du har all grunn til å tilbe dette albumet. Hele albumet flyter perfekt og låtene er satt opp perfekt. Jeg bruker å høre på albumene mens jeg skriver om dem og jeg har virkelig problemer med å skrive fordi musikken tar helt overhånd. Jeg kjenner riffene flyte gjennom kroppen. Dette er metal magi.

Det er verdt å nevne at lyrikken i Love Child og Turn Me On er homoerotiske. Metal har alltid handlet om tabu emner og dette sjokkerte mange i USA. Amerikanerne er fortsatt ukomfortable med emnet, så dette albumet er fortsatt litt edgy etter alle disse årene.
Det er egentlig ikke så mye mer jeg trenger å skrive om dette albumet. Det er rett frem ekte metal uten noe bullshit. Det er et av de albumene som definerer sjangeren og 80-tallet uten å være utdatert. Du har null unnskyldninger som metalhead å ikke ha dette albumet i samlinga.

-----------------------------

Immanifest er et symfonisk black metal band fra USA med en selvfinansiert EP ute. Du kan høre denne EP-en på deres Myspace.

Nå over til metal musikkvideoer.

Wizard - Warriors of the Night

Vobiscum - Wimberg

Nocra - Enlightened By Death
Dette er hvordan et jenteband innen for black metal virkelig skal se ut. Stygge og grimme som faen.

0 Comments: