lørdag, november 28, 2009

Metal Søndag 29. november


Coroner - R.I.P.
Noise Records, 1987

Sveitsisk thrash er ikke noe som man tenker over annet enn at Celtic Frost gav ut et jævlig tøft album på 80-tallet. Det er stort sett dem og Coroner folk snakker om, men det med tanke på hvor knallgode de er det forståelig at de overskygger alle andre sveitsiske thrashband.
Coroner er veldig inspirert av Celtic Frost med mye av den mørke atmosfæren, men betydelig mer teknisk. Det er klare hint av neoklassiske elementer og alle riffene flyter perfekt. Det eneste noen måtte finne på å klage om er vokalen og produksjonen. Vokalen er ikke fryktelig ulik Tom G. Warrior fra Celtic Frost, men ikke langt nær så kraftig og effektiv. Den liksom bare er der for å ha vokal. Angående produksjonen, så liker jeg den. Hele kontrasten med perfekte neoklassiske riff mot den litt mer råe produksjonen er med på å gi dette albumet en unik lyd. Og har man hørt på metal en stund, så burde man være vandt med det. det tross alt metal vi snakker om her, ikke glattpolert pop.

Det er veldig enkelt. Liker du thrash og liker du teknisk musikk, så er dette albumet en sikker vinner. Så kul musikk lages ikke lengre, så det er tåpelig å ikke skaffe seg R.I.P. av Coroner.

-----------------------------

Windfaerer er et amerikansk folk metal band som har gitt ut en demo. Du kan høre dem på deres Myspace.

Det har vært Jevnaker Rock Festival på Glassheim. En hel rekke band innfor metal og hard rock to kvelder på rad. Ingen kjente band, men det betyr ikke så mye så. Alle bandene klarte å få frem en god stemning og jeg vil si festivalen var en suksess. Fredagen fikk jeg i meg litt mer enn bare øl og hadde en blackout på veien hjem hvor jeg sovnet av et eller annet sted på veien. Husker ikke når jeg våknet, men da jeg kom hjem hadde jeg skrubbsår i den ene hånden, grus i trynet, skolissene mine oppknytt og beltet mitt var borte. Lørdagen tok jeg det mer med ro siden jeg måtte tidlig opp i dag.

Nå over til metal musikkvideoer.

Primal Fear - Metal is Forever

Gwar - Let Us Slay

Motörhead - I Ain't No Nice Guy

0 Comments: