søndag, oktober 18, 2009

Metal Søndag 18. oktober


Mortician - House By The Cemetery
Relapse Records, 1995

Halloween handler om skrekk, og her er et band som er skrekkelig. Hvis man er en death metal snobb er dette bandet skrekkelig dårlig. Mange death metal fans dyrker den klassiske tykke og skitne lyden mange death metal band på 90-tallet hadde, men det kommer til Mortician blir det fort for mye for dem. Men fuck snobbene, jeg liker min death metal overdrevent stygg og jævlig. Jeg liker at man ikke kan høre forskjel på gitar og bass, at vokalen er så dyp og utydelig som overhodemulig og alt smelter sammen til en tykk smørje. Jeg kan ikke huske et eneste riff fra denne EP-en siden de er nesten ikke-eksisterende, men jeg husker at jeg likte det. Låtene er knapt et minutt lange, og når de er lengre er det for de blir åpnet med en lydklipp fra en eller annen b-skrekkfilm som nesten bestandig er lengre enn selveste låten. Trommene er en trommemaskin som er programmert til å spille monotone blast beats uten stans.

Dette er en tykk suppe av death/grind på sitt mest hjernedøde og det fanger opp stemningen i b-skrekkfilmer som har mer blod enn handling perfekt. Dette er med andre ord en bra EP hvis man ikke er en pinglete homo. Dette er perfekt for en voldelig og grusom Halloween.
Liker du denne EP-en, så sjekk ut resten av deres diskografi. Alle utgivelsene er praktisk talt identiske (med unntak av lydklippene som blir brukt), men allikevel får man ikke nok. Så lenge man liker det groteske og det ubehagelige er Mortician en sikker vinner.

-----------------------------

Iron Maiden Aces High piano version


-----------------------------

Bonescraper er et enmannsband fra USA som tilber Mortician. Fyren har gitt ut en demo som du kan høre låter i fra på hans Myspace.

Nå over til metal musikkvideoer.

Jag Panzer - Iron Eagle

Municipal Waste - Wrong Answer

W.A.S.P. - Fuck Like A Beast

0 Comments: