søndag, juli 05, 2009

Metal Søndag 5. juli


Kyuss - Kyuss
Elektra Records, 1994

Sommeren har så langt vært drepende for en høst og vinterelsker som meg og det tar livet av lysten til å høre på black metal. Da er det likegreit å omfavne lyset og varmen, sette på litt god gammeldags stoner metal.
Kyuss fra 1994 blir ofte referert til som Welcome to Sky Valley på grunn av platecoveret. Sky Valley ligger i delstaten Georgia, men selv om det nok varmt der om sommeren gir dette albumet meg følelsen av å kjøre i en åpen bil gjennom ørkenlandskapene i Nevada. Uansett hvor dette albumet måtte ta deg når du hører på det er det garantert et kokende varmt sted.
De tunge riffene hypnotiserer deg hele veien til ingenting annet enn musikken og varmen eksisterer. Jeg kjenner det så godt at jeg knapt kan skrive om det mens jeg hører på. Dette er fucking stoner hele veien. Dette er fucking musikalsk marihuana hele veien.

Jeg kjenner det på hele kroppen at jeg må skaffe meg dette albumet på vinyl nå. Det er ikke lenger nok å høre det på CD. Mer gidder jeg ikke å skrive i denne varmen.

-----------------------

Decaying Citadel er et amerikansk minimalistisk funeral doom band som har gitt ut en demo. Du kan høre dem på deres Myspace.

Varg Vikernes er blitt intervjuet av tabloidavisen Dagbladet. Du kan lese intervjuet her.

Jeg tar sommerferie, så det blir ikke noe Metal Søndag de neste to eller tre ukene.

Nå over til metal musikkvideoer.

Overkill - Hello from the Gutter

Dawn of Solace: - Dead Air

Carnivore - Sex And Violence

0 Comments: