mandag, mai 11, 2009

TAM London

Etter diverse problemer med registreringen fikk jeg omsider kjøpt billett til The Amazing Meeting London, arrangert av The James Randi Educational Foundation 3 - 4 oktober. Jeg håper å treffe så mange som mulig av dere der. Med en slik liste med bidragsytere kan dette knapt unngå å bli bra:

James Randi: Tidligere profesjonell tryllekunstner, forfatter og skeptiker extraordinaire, spesielt kjent for sin pris på $ 1 000 000 til den som kan demonstrere noen form for overnaturlige eller paranormale evner i et forsvarlig kontrollert eksperiment.
Phil Plait: Astronom, populær blogger og forfatter av Bad Astronomy og Death From The Skies, nyvalgt president for The James Randi Educational Foundation.
Richard Dawkins: Verdens mest profilerte biolog og ateist, forfatter av 9 bøker og en uovertruffen formidler av evolusjonslæren til legfolk.
Adam Savage: Halvparten av the Mythbusters.
Richard Wiseman: Psykolog, forfatter og skeptiker med et særdeles "quirky" syn på livet.
Jon Ronson: Forfatter av den skeptiske romanen Men Who Stare at Goats som snart kommer i filmutgave med George Clooney og Ewan McGregor i to av rollene.
Ariane Sherine: Komiker og initiativtager bak the Atheist Bus Campaign.
Brian Cox: Fysiker ved CERN som har jobbet mye med å forklare arbeidet ved The Large Hadron Collider for legfolk.
Ben Goldacre: Forfatter av Bad Science og skaper av den populære bloggen med samme navn.
Simon Singh: Fysiker og forfatter av bl.a. Big Bang og Trick or Treatment.

5 Comments:

Helge said...

Jeg kommer nok ikke, men flott om noen tok seg bryet med å knipse to-tre bilder å legge ut her eller der :-)

Bjarte Foshaug said...

Beklager tregt svar. Jeg er nettopp tilbake fra whisky-festival i Skottland!

Jeg skal sikkert klare å tyne ut noen bilder etter TAM. Skal ikke se bort fra at det blir et lengre blogginnlegg også :)

z said...

først whisky-festival, så TAM? går du inn for å gjøre oss misunnelig?

Bjarte Foshaug said...

Ikke vær for misunnelige heller. Ikke før hadde jeg lest siste kommentar, så kom beskjeden om at Dawkins ikke kunne komme likevel. Det var først og fremst for å se og høre han jeg meldte meg på TAM i utgangspunktet. Det hadde helt sikkert vært artig å dra uansett. Men da jeg heller ikke er direkte rik, valgte jeg å be om å få refundert billetten.

Enda godt jeg fikk med meg en flaske Ardbeg Supernova til å slukke sorgene...

Bjarte Foshaug said...

Ok, stryk siste melding. Etter å ha kommet over den første skuffelsen, tok jeg til vettet og fikk stoppet refusjonen. Så nå kan dere begynne å være misunnelige igjen ;)