søndag, mai 24, 2009

Metal Søndag 24. mai


Mötley Crüe - Too Fast for Love
Leathür, 1981

Når man sier Mötley Crüe tenker folk flest puddel rock og ikke så mye på metal, men klarer du å se forbi image deres kommer du til å oppdage at de startet som et ganske tøft metal band før de degraderte seg til et rockeband. Too Fast for Love var et av de albumene som virkelig definerte L.A. glam scenen før den ble redusert til pseudohard rock. Dette albumet er fylt med simple, men tøffe og effektive riff som er laget for headbanging. Hvis du headbanger til refrenget på tittelsporet så garanterer jeg at du ikke klarer å stoppe. Faktisk er det fysisk umulig å ikke headbange.
Dette er heavy metal på sitt mest simple og banale, men det er derfor dette er egentlig det beste albumet Mötley Crüe har gitt ut. Det er noen ganger alt som trengs her i livet. Ikke all metal kan være episke U.S. power metal mesterverker eller black metal med pseudointellektuell tolkninger av Friedrich Nietzsche. Noen ganger trenger man noe som ikke går dypere enn sex, drugs & Rock 'n' Roll.

Too Fast for Love består av noen virkelig solide låter og noen ikke så fult så solide låter, men dette er på en måte en god ting. På andre album i andre sjangre hadde ikke dette fungert, men det funker her. De simple hjernedøde låtene fungerer som en oppbygning til kremlåtene.
Jeg var på ingen måte imponert over dette albumet på min første gjennomlytning, men nå er dette blitt en personlig favoritt. Dette er et album som virkelig oser av svett spandex og hårspray. Dette er et album setter meg i et festhumør som får meg til å glemme min ekstreme misantropi og antisosiale holdninger.
Jeg driter i hva Manowar har å si, dette er en metalklassiker.

----------------------------

Wiszdom Stone er et amerikansk power metal band som har gitt ut to selvfinansierte EP-er. Du kan høre dem på deres Myspace.

Nå over til metal musikkvideoer.

Origin - Portal

Exodus - The Toxic Waltz

Ablaze - Enter the Craze

0 Comments: