mandag, mars 09, 2009

Av hensyn til barnets beste?

Dette er litt på siden av temaene vi vanligvis tar for oss i denne bloggen, men en sak jeg har lovet å bringe videre.

En av støtteerklæringene jeg mottok etter at min email til James Randi for en tid tilbake endte som hovedoppslag på vg.no, var fra en mor som lenge har kjempet mot helsemyndighetene for å få dekket adoptivdatterens (7) operasjon for isolert ganespalte i USA. Saken fikk nylig en viss medieoppmerksomhet lokalt etter at departementet svarte med å sende en bekymringsmelding til barnevernet fordi de mente hun brukte for mye tid på saken. Barnevernet vurderte derimot bekymringen som grunnløs og henla saken.

Jeg overlater til moren, Unni Ødegård, å fortelle sin historie selv. For dem som vil lese mer om saken, har hun opprettet egen blogg på:
http://unni1964.blogspot.com/

1 Comment:

Helge said...

Wow! Uavhengig av saken var det ganske sært å lese hvit skrift på sort bakgrunn. Tror jeg brant opp en hinne i ene øynet eller noe.