torsdag, oktober 30, 2008

The Blair Witch Project


Halloween nærmer seg med stormskitt og du lurer kanskje på hva slaks skrekkfilmer du skal se. La meg anbefale The Blair Witch Project fra 1999.
Jeg har jo nevnt denne filmen i sammenheng med både [Rec] og Cannibal Holocaust, så jeg kan jo like godt ta den med som filmanbefaling. Historien er om tre studenter som i 1994 går ut i skogen for å lage en dokumentarfilm om The Blair Witch og forsvinner. Denne filmen er liksom disse opptakene de gjorde før de forsvant.
Alt er gjort med håndholdte kameraer mens de går rundt i mørket og er redd for lyder og ting de kommer over ut i villmarken. For noen er dette en teit film mens andre synes det er av de skumleste filmene de har sett.
Jeg synes ingen av delene. For meg er dette ganske enkelt en grei film basert på en grei ide. Den er mørk og skummel nok for sen Halloween kveld, men jeg er ikke typen som mister nattesøvn over den. Dette er en film du må se selv for å avgjøre om du liker den eller ikke. Hvorvidt den er skummel handler om hvor mørkredd du er.

0 Comments: