mandag, november 12, 2007

Stråling


Vg har som overskrift - Blir syke av trådløse nettverk. Så vidt jeg skjønner det så er det fylkeslegen Jan Vaage som har fått ett, for oss, ukjent antall henvendelser i fra mennesker som nå føler seg syke. Jeg betviler hverken trøtthet, kvalme eller hodepine men hvordan klarte de å finne ut at årsaken til disse plagene kommer i fra ett trådløst nett? Paracet selges da over hele landet og ikke bare i nærheten av trådløse nettverk.

Hvis jeg ikke tar helt feil så var ikke stråling i fra høyspentlinjer, mikrobølgeovner og mobiltelefoner farlig, men nå har vi altså en ny strålingsfrekvens som vi skal være redd for.

Jeg forholder meg en smule skeptisk til denne nye trusselen mot menneskeheten. Jeg er faktisk langt mer redd for å bli spist av hai enn for å få en ganske mild hodepine av Wifi stråling.

2 Comments:

Warren Brodey M.D. said...

I suggest that those who are in doubt about whether they must reduce exposure of pregnant mothers, ch9ildren and teen agers from WIFI, Dect mobiles, wireless telephone, computer games look carefully at the overwhelming evidence on the net confirming that non thermal radiation which is not controlled by national standards can cause permanent damage to the DNA, cell membranes resulting in disturbed behavior,autism allergy, poor concentration,learning disorders and cancer.etc

Helge said...

Life in a Microwave oven is tough I'm sure and radiation in various forms kills every day, I'm sure of that too. But is radiation from WIFI dangerous???

WIkipedia:

The UK's Health Protection Agency considers there is no consistent evidence of harm from the low power transmissions of Wi-Fi equipment. Consensus amongst scientists is that there is no evidence of harm, and the continuing calls for more research into the effects on human health remain limited.