søndag, august 12, 2007

Metal Søndag 12. august


TNT - TNT
Karussell, 1982

TNT er et av Norges eldste metal band og ble dannet 1982, samme året de gav ut dette albumet. De fleste vil mene at TNT er et hard rock band, ikke heavy metal, men det er ingen tvil om at dette albumet er NWOBHM inspirert metal.
I likhet med mange av NWOBHM bandene som har inspirert dem er det en del rock & roll i musikken, men riffene og trommingen er solid metal. Jeg har en misstanke om at Eddie er en Iron Maiden inspirert låt, ikke bare på grunn av navnet, men også fordi den minner en smule om Iron Maiden sine mer rolige låter. Ellers tror jeg at jeg ikke er helt på kjøret om jeg mener at Saxon er også en inspirasjon. Lyrikken er på trøndersk og handler for det meste om rock.
Åpningssporet Harley-Davidson er en av TNTs mest kjente låter og ble også gitt ut som en singel.

Dette albumet er veldig enkel heavy metal uten noe fancy, så om du er den typen som foretrekker avantgarde symfonisk progressiv black metal er kanskje ikke dette albumet for deg. Men er du som meg er dette mer enn god nok tradisjonell metal slik den skal være.
Dette er et viktig stykke norsk metal historie som jeg anbefaler til alle som faktisk liker metal.

----------------

Nuns With Guns er et amerikansk metalcore band som utrolig nok ikke suger og spiller faktisk metal. Hvis du ikke tror meg kan du sjekke ut deres Myspace.

Beklager at jeg poster denne utgaven så sent på kvelden, men Internet har vært borte for meg i hele dag.
Ingen metal musikkvideoer i kveld siden jeg er lat og ikke bryr meg om dere.

0 Comments: