tirsdag, februar 27, 2007

Det er bare for dumt


Jeg fant disse to sakene som omtaler Norge, skilsmisser og homofili i en salig suppe. Hvis vi skulle følge logikken deres helt ut så ville jo det si at jeg skilte meg for å bli homofil, noe som slett ikke stemmer. Jeg kjenner mange som har skilt seg men ingen som har skilt seg for å bli homofil. Rart at ingen nevnte det, tross alt så skulle ca halvparten av alle i Norge, i følge deres logikk¸ vært homofile, noe som igjen måtte ha reist en hel del nye spørsmål angående både religion, politikk og menneskesyn men det var nok mye kjekkere å la det spørsmålet ligge ett sted der ute i det ukjente.

3 Comments:

Anonym said...

Jeg kjenner i hvert fall en person som gikk fra god kristen og gift til frafallen og homo. Artig sak, hyggelig fyr.

Anonym said...

Og videre, O'Reilly er en av disse konservative gærningene som er veldig redd for at ekteskapet skal forvitre. Men er institusjonen ekteskap egentlig så forbanna viktig? Er det ikke like greit å bare være samboere? Er det synd at folk som ikke lenger passer sammen/elsker hverandre går fra hverandre? Jeg mener at satt på spissen så er høye skillsmissestatistikker et positivt tegn. det viser at folk, særlig kvinner, har et valg.

Helge said...

Nå finnes det jo så klart noen som har skilt seg for å bli homofil, men jeg tror ikke at det er den største grunnen til at folk skiller seg, jeg kan ikke engang tenke meg at det er en vanlig grunn i det hele tatt.