søndag, desember 24, 2006

Metal Søndag 24. desember


Trans-Siberian Orchestra - Christmas Eve & Other Stories
Atlantic, 1996

Siden denne utgaven av Metal Søndag er på selveste Juleaften føler jeg at det eneste passende måtte være et Jule metal album. Dette er seriøs julemusikk uten ironi med et faktisk formål med å spre julens glade budskap. Dette er med andre ord ikke noe hedensk black metal album som handler om å drepe jesusbarnet eller rølpete thrash som handler om skyte ned Julenissen.
Dette er myk julemusikk med innslag av symfonisk heavy metal.

Dette albumet handler om god gammeldags amerikansk julestemning og juleglede. Hvis jeg ikke var en sånn kvlt, ond, hjerteløs black metal fyr, skulle jeg ha fått skikkelig julestemning av dette. Men jeg må innrømme at jeg føler noe. I mitt innerste mørke og grimme sinn er det noe som prøver å smelte isen når jeg hører på dette albumet.
Jeg er ganske sikker på at dette albumet kommer til å gi mange av dere julestemning som varer helt til påske, så med mindre du er opptatt av kvlt poengene dine er det ingen grunn til å unngå Christmas Eve & Other Stories.




Trans-Siberian Orchestra - The Christmas Attic
Atlantic, 1998

Da jeg bestilte Christmas Eve & Other Stories viste jeg ikke at det var en dobbel-CD og at dette albumet fulgte med. Nå som jeg har begge er det like greit at jeg tar med The Christmas Attic.
Dette er også julemusikk med innslag av symfonisk heavy metal. Med andre ord ikke noe brutal death metal som handler om å drepe hele familien under julemiddagen eller tung doom som handler om depresjonen mange går igjennom på Juleaften.

Det er ikke så fryktelig mye mer jeg kan si om dette eller det andre albumet. Eneste er kanskje at det er på grunn av greier som dette at jeg liker metal så mye som jeg gjør. Det vil si at jeg liker at metal kan være sånn musikk som dette, men samtidig også være det eksakt motsatte.
God Jul alle sammen.

---------------------

Niroth er et britisk black metal band som forhåpentligvis gir ut en plate snart. Sjekk ut deres grimme ondskap på deres Myspace.

Siden jeg er bortreist neste søndag er det en liten mulighet for at det kanskje ikke blir noen Metal Søndag da, men jeg skal lagre neste ukes utgave og håpe at han andre kødden husker å poste den for meg.

Nå over til metal musikk videoer.

The Crown - Face Of Destruction

Carcass - Heartwork

Anorexia Nervosa - Sister September

Naglfar - The Perpetual Horrors

Mr. Bungle - My Ass Is On Fire

In Extremo - Liam

Og mer får dere ikke av denne utgaven av Metal Søndag selv om det er Jul.

0 Comments: