tirsdag, august 01, 2006

Rock 'n' Roll Tirsdag 01. august



The Beatles - Please Please Me
Capitol, 1963

Dette er det første albumet til dette legendariske bandet. Ikke så bra som senere album, men absolutt verd å kjøpe. Dette er rettfrem britisk 60-tallspoprock med driv så det holder. Du finner ikke noe prog rock her som på de senere albumene.
Jeg har ingen interesse i å skive noen lang tekst om bandets historie og alt det der. Dere kan finne det ut selv.
Det er svært lite jeg gidder å si om dette albumet annet enn løp og kjøp.

---------------------

For de som lurer er dette ikke noe fast opplegg som Metal Søndag. Rock 'n' Roll Tirsdag kommer ikke til å være noe som er fast på tirsdager. Neste gang jeg føler for å skrive om et Rock 'n' Roll album kan det være på en mandag eller onsdag.
Og neste gang er det ikke sikkert at jeg skriver om et Rock 'n' Roll album. Det kan bli Hard rock Torsdag, Jazz Mandag eller Punk Lørdag. Og dette kommer til å være uregelmessig, så ikke forvent noe slikt hver uke.
Grunnen jeg gjør dette er fordi det er mer musikk enn bare metal, men Metal Søndag kommer selvsagt til å gå hver søndag som normalt.

0 Comments: