søndag, mars 05, 2006

Metal Søndag 5. mars


Judas Priest - Defenders of the Faith
Columbia/Sony, 1984

Hvis du er en tilhenger av god heavy metal har du allerede dette albumet i samlinga. Men siden Metal Søndag handler om klassikere og om å spre metalliske gospel til dere ignoranter må jeg påpeke det åpenlyse.

Dette albumet er så metal som det går an å bli metal. Om prøver å lage et mer metal album enn dette ender det bare opp med selvparodi. Om man skulle faktisk klare å lage et mer metal album enn Defenders of the Faith kommer hele universet sikkert til å kollapse fordi det bryter med naturlovene.
Halford er på sitt beste på dette albumet. Stemmen hans skjærer igjennom diamanter.

Det er liksom så lite som man kan si om dette albumet siden det er 100 % heavy metal hele veien.
For å si det sånn er dette en veldig god definisjon på metal. Det meste som skiller metal fra hard rock finner du på dette albumet. Jeg er ikke flink med tekniske uttrykk, men jeg kan si at det er riffene og alt det der jeg ikke har peiling på som du må høre etter.

Vet du hva som er best med dette albumet? At det ikke er det beste Judas priest albumet, men et i en hel rekke av kvalitetsalbum fra dem.

Beklager at det ble kort og stygt, men jeg har vært borte hele uken og satt dette sammen i siste liten.

------------------------

Ikke noen nyheter siden jeg setter det sammen i siste liten, men her er noen musikkvideoer som erstatning.

Burzum - Dunkelheit

Destruction - The Ravenous Beast

Satyricon - Fuel For Hatred

Firewind - I am the Anger

0 Comments: