søndag, mars 12, 2006

Metal Søndag 12. mars


Darkthrone - Transilvanian Hunger
Peaceville Records, 1994

Dette albumet handler bare om en eneste ting, nemmelig black metal. Det er ingen synth, folkemusikk, symfoni, gitarsoloer eller noe annet unødvendig pynt, bare 100 % grim, iskald og ond black metal. Å si at dette albumet er monotont, minimalistisk, primitivt og nilistisk er ingen overdrivelse.
Blast beats hele veien med onde, skumle gitarriff som river som faen, rå vokal, mørke melodier og alt annet enn overprodusert lyd. Jada dette er black metal på sitt mest reindyrka.

Dette albumet er perfekt for dem som hater kristendom, humanisme, politiskkorrekthet og alt levende på denne jord. Dette albumet har alt fra satanisme (ikke den pinglete LaVey varianten) til rasisme. Alt fra mørke og ondskap til primitiv og dyrisk råskap. Brutalitet og kulde.
Og viktigst av alt, det har stemning og atmosfære.

Dette er viktig album for alle black metal tilhengere og har du det ikke i samlinga har du ikke lov til å kalle deg selv for heterofil.
Det er egentlig ikke så mye mer å si om dette albumet annet at de fleste sangene er på norsk og halvparten av dem er skrevet av Varg Vikernes. Og jeg kan nevne at på tidligere utgaver sto det bak coveret 'Norsk Arisk Black Metal', men det er dessverre fjernet nå.

-------------------------------

Det blir ikke flere metal søndager 3 uker frem over siden jeg drar til Kina på mandag. Synes det er greit at det blir nevnt så dere ikke tror jeg har slutet. Jeg kunne ha funnet en vikar for de tre neste ukene, men jeg stoler ikke på noen av de andre klarer å gjøre å gjøre noen god jobb (ikke det jeg tror at jeg selv gjør en så veldig god jobb, men det er liksom grenser hvor dårlig ting kan være).
Så i mellomtiden kan dere hygge dere med disse metal musikkvideoene.

Meatlocker Seven - Systemic

Paladins Of The Golden Power Fights With The Great Sword Of Eternal Magic And The Great Kings Will - A New Dawn In Sight

Stormlord - Under the Boards

Black Sabbath - Children Of The Grave

Anthrax - Got The Time?

Judas Priest - Painkiller

Accept - Balls To The Wall

Megadeth - Hangar 18

W.A.S.P - I Dont Need No Doctor

3 Comments:

Anonym said...

Du kunne jo ha søkt etter vikar på Aetat mens du var borte da ! Albumet høres nifst ut - kommer nok ikke til å kjøpe det selv om jeg ble litt nysgjerrig ! Håper du koser deg i Kina ! Hilsen Mette på Toten

Anonym said...

du er altså for rasisme?

Anonym said...

ja jeg er for rasisme så lenge den er der den hører hjemme
nemmelig i black metal