fredag, februar 17, 2006

Nok en god dag for Gud


Nok en god dag for gud. Gud selv har vært i Asia en tur og romstert litt med noe jordmasse,og hvis gud hadde tid til overs så kunne han nyte synet av hans tilhengere mens de realiserte Herrens ord og befalinger i f.eks Iran.


I dag har de i Iran hengt to 18 år gamle gutter, etter først å ha pisket dem, det er jo soleklart at hvis de likevel skal henges så kan man like gjerne piske dem helseløse først. Ifølge en internasjonal organisasjon for homofiles rettigheter ble de to henrettet utelukkende fordi de var homofile. Gud hater homofili og Iran gjør det eneste rette når de pisket disse to homsene med 228 piskeslag for deretter å henge dem. Dette er ikke religiøs ekstremisme, de som tror det er mildt sagt blinde for guds lære som kan leses i bibelen og koranen.

Iranerne tror ganske enkelt på gud og godtar hans lære som lov, hva er egentlig galt med det? Skal man liksom tro på gud i det ene øyeblikket for deretter å gi totalt faen i hva han mener? Tror noen at gud ga bibelen og koranen til menneskene slik at vi bare skulle drite totalt i det som står der? Jeg skjønner bare ikke hva som er problemet her. Skal man tro så må en jo ta konsekvensen av det. Den vestlige verden ligger etter her!

Kristin Halvorsen har mottatt en bombe trussel fra en person som vi med en viss sikkerhet kan si er en kristenfundamentalist, mannen er i hvert fall ett aktivt medlem i Norge-Israel-foreningen på haugalandet. Men mannen er ikke gal! Jødene ER guds utvalgte folk, og det er ingenting annet enn ren og skjær idioti å ikke hjelpe gud og hans folk med en liten bombe trussel nå og da. Jeg vil faktisk si at det er en heller moderat handling. Gud er en sjalu gud, og hans tålmodighet har grenser, når skal Kristin Halvorsen våkne opp og innse dette? Ønsker hun en ny syndeflod?


Gud har drept igjen! Denne gangen var det en masse (tilsynelatende) uskyldige mennesker i fra Fillipinene som måtte dø for at det passet gud best sånn(ikke spør). Vi vet jo alle at det var gud som sto bak tsunamien. Det er selvsagt ikke noe jeg har diktet opp, tro meg, jeg kunne aldri finne på noe slikt. Nei da det kommer fra slike prominente personer som står Jesus særdeles nært, nemlig Enevald Flåten,Jan-Aage Torp, Jan Hanvold m.fl. Vi vet i fra disse Jesus elskerene at grunnen til at gud gjorde alt dette var fordi det hadde vært så altfor for mye synd i området rundt der hvor tsunamien traff.
Halleluja, herren er god dere. I dag, pris herren atter en gang, for i dag har gud vært skikkelig god igjen. I dag har Gud drept så mange som kanskje 1500 (tilsynelatende uskyldige) mennesker på Fillipinene. Så hvorfor hjelpe egentlig? Hvorfor ikke innse med engang at det tross alt er å jobbe I MOT gud? Avskaff bistand i dag, da det motvirker guds gjerninger.

Jeg kan bare ikke forstå hvordan noen kan tvile på Guds eksistens, han viser seg jo hver dag, gjennom både syn og gjerninger.

10 Comments:

Anonym said...

HERREGUD mann!!! Jeg tror Gud selv har veiledet deg da du skrev dette! Takk Gud for at han har vist deg og (forhåpenligvis) noen av disse menneskene lyset! Amen.

Anonym said...

For en stund siden feiret kirken 1000-årsjubileument for innføringen av kristendommen i Norge. Akkurat, det som kom til Norge i 998 og deromkring var altså kristendom. Vet du hva som skjedde? Vet du med hvor mye tortur kristendom ble tvunget igjennom? Den samme kirken som du døper ungene dine i feirer altså et torturjubileum. Liker du å bli identifisert med dette?

Kristendom er pr definisjon det tankegods, de personer og den aktivitet alle menighetene har drevet med siden Jesu dager.

Anonym said...

og vet du hvor mye turtur kristendommen har foresåket? når vi fikk dritten inn i landet,drepte de som nektet i guds navn.også helt opp til får alder har de hatt en stor rolle i livet vårt. opp igjenom historien har kristendommen begått store feilgrep: korstoger,masse kriger,heksebrenning,udyrbrenning,svært strenge regler osv.osv.

Helge said...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Helge said...

Takk for flotte kommentarer, men hva med at gud skapte alt, også sykdommer? http://svevendeord.blogspot.com/2006/02/dear-god.html


"Comment Deleted" var min egen kommentar som jeg slettet fordi den var så alldeles proppfull av skrivefeil. Jeg driver (til nå) ikke med sensur her.

Anonym said...

Det vil alltid være noen som gjør og sier syke ting, i enhver leir. Det er ikke en kristen handling å rakke ned på andre, og ihvertfall ikke komme med trusler. Ondskapen idag er ikke pga Gud, men pga en annen du glemmer å nevne... samt mennesker, der mange av oss ikke vet bedre,og skader både oss selv og andre både fysisk, psykisk og åndelig. Det foregår åndelige kamper, og da gjelder det for oss mennesker å finne den gode stien selv om det ofte ikke er så lett.

Anonym said...

Til z: Bare fordi han er allvitende betyr ikke at han er skyldig for de onde ting som skjer, som ikke er forårsaket av ham. Han har tross alt gitt oss fri vilje til å gjøre hva vi vil.Dette er en vesentlig del av bildet du må se for å forstå kristendommen. Vi kan velge å gjøre vårt beste for å gjøre godt mot han som har gitt oss vår eksistens og ovenfor hverandre, men vi kan også velge å fornekte ham og å være ond imot andre. Det finnes såklart også mange kombinasjoner, for det er ikke slikt at en blir perfekt i det øyeblikk en tar imot Jesus. Destruktive åndsmakter vil alltid prøve å forvirre og bruke sin innflytelse om det er rom for det. Og det skal ikke mye til for at det blir tillatt av oss.Jesus forteller hva som er synd til folk, han ga folk et klarere bilde av dem selv, og mange ble fort klar over hykleriet i den livsførsel de brukte. Men han snakket med alle og var god mot absolutt alle og jeg tviler på at du kan ramse opp ett bedre forbilde for oss mennesker.Jeg har skjønt at du har et nag til kristendommen, og jeg synes det er dumt at du ser et vrangbilde av den, men det er det nok mange som har. Temmelig forståelig ettersom kristendommen har blitt misbrukt gjennom historien, og hvordan den fortsatt blir det av enkelte. Dessverre.

Anonym said...

jeg er ikke logget inn, men det er meg z
fri vilje og en allviten gud går bare ikke sammen på noen som helst måte. du kan ikke ha begge deler
og gud som vet alt vet som skjer før det skjer, så han vet all faenskapen vi kommer til å gjøre på forhånd

og det jesus pisset du kommer med stemmer ikke med bibelen i det hele tatt
jeg kan uten noen særlige ansterengelser vise deg at bibelen taler deg imot senere neste uke
senere neste uke fordi jeg har veldig begrenset internettilgang i helga og kanskje de første dagene neste uke

men det blir morsomt siden du har neppe rørt en bibel i ditt liv

Anonym said...

Kjære "Z"
Når man sier at Gud vet din fremtid så snakker man kanskje mer om den veien han vil du skal ta... han vet kanskje hvordan det vil gå med deg om du ikke velger hans vei, men han kommer ikke til å stoppe deg uansett hva du velger... og på den måten er det fri vilje...
Jeg personlig tror ikke på noen skjebne... At vår historie er skrevet foran oss og jeg vil dø på et eksakt tidspunkt... Om det kommer en bil og kjører over meg i morgen, har ikke Gud noe med det å gjøre... Da var det sannsynlig vis ei eller anna fyllik som bomma litt på fortauet... Fri vilje...
Vet man NOE om bibelen så vet man ivertfall at Gud vil det beste for oss, men han sier hele tiden at vi må bestemme selv... Det er nettopp derfor han ga oss valget! (om man leser bilde-historien om adam og eva.. etc. burde man vite det)

Jesus på sin side var den personen som i vår felles verdenshistorie, er den som kanskje inkluderer mest, i følge diverse historikere, ikke prester eller noe slikt... Han snakker om måter man skal møte andre på, og hvordan man skal respektere andres liv... Han revolusjonerte hele den gammle jødiske troen som fortsatt hadde "øye for øye, tann for tann" regelen... Les selv:

Matteus 5. 43-47
"Dere har hørt det er sagt: Du skal elske din neste og hate deres fiende. Men jeg sier dere: Elsk deres fiender, velsign dem som forbanner dere, gjør godt mot dem hater dere, og be for dem som forfølger dere, så dere kan være barn av deres Far i himmelen. For han lar sin sol gå opp over onde og gode og lar det regne over dem som gjør rett og dem som gjør urett. Om dere elsker dem som elsker dere, er det noe å lønne dere for? Gjør ikke tollerne det samme? Og om dere hilser vennlig på deres egne, er det noe storartet? Gjør ikke hedningene det samme? Vær da fullkomne, slik som deres himmelske Far er fullkommen."

Han kommer ikke med noe nedtrykkende her... ivertfall ikke slik jeg tolker det... Du har sikkert et eget synspunkt (noe jeg gleder meg til å lese) Han sier mer at menneskene må være gode mot hverandre... er det noen trussel? Solen går jo opp over de som gjør urett også...
Men for all del... Jeg forstår det du sier... og har selv lest mange punkter hvor Jesus kommer med trussler til sine medmennesker... (Som da han kom inn i tempelplassen og forbannet alle som drev handel der) Men det er igjen noe som hver enkel må tolke hver for seg... Og Du klarer ikke å få meg til å tro noe annet enn at Jesus var og fremdeles er, Menneskesønnen.

Anonym said...

vel, til deg z.. Jeg bare tilfeldig kom over denne diskusjonen dere har hatt her. Jeg er selv ikke kristen eller gudstroende og jeg undrer også titt og ofte hvordan de som er kristne, eller troende, kan tro det som står presistert i bibelen. Og etter å ha lest det peter og martin skriver må jeg si at jeg ble varm om hjertet, for uansett hvorfor eller hvordan de tror så skjønner du det at disse menneskene er utrolig godsinnet og snille mennesker, og hvis de tolker bibelen sånn at det de leser blir fint og det som blir sagt er at du skal være god mot andre så syns jeg det er kjempefantastisk, for du klarte tydeligvis ikke det. du tolket det negativt med det første og holder en utrolig agressiv tone gjennom hele debatten deres. Jeg må si at som en ikke kristen blir jeg flau over å være i samme klasse som deg, skulle ønske jeg ikke syns ting var så logisk at darwins teori var så appelerende til meg, for da kunne jeg vært et like glad og positivt innstilt individ som peter og martin. Som tydeligvis har det fint for seg. Personlig ser jeg på jesus som en god filosof som forkynte fine levemåter til menneskene rundt seg og som var en mann med et stort hjerte, en mann som alle skulle sett opp til og ført seg selv etter :)
Gleder meg til din retur fra kina når jeg kan lese alle de negative sure bibelutdragene dine, håper du finner litt glede der nede, du virker litt nedfor. Ha en god tur!!:):) PS- Det var noe av det mest usaklige jeg har hørt at peter hadde for mange punktum i innlegget "Z"..
men ellers, interessang debatt..

Ingelin