søndag, februar 26, 2006

Metal Søndag 26. februar


Slayer - Reign in Blood
Def Jam, 1986

Vi skal gå fra metal sjangerens barndom tidlig i 70-tallets Storbritannia og gå over til metal sjangerens gullalder i USA.
Dette albumet handler om to ting, speed og brutalitet. Selvsagt etter dagens standarder er dette ikke så ekstremt, men dette var skikkelig tøffe saker i sin tid og er tøffere enn mye av det pisset som folk flest kaller metal i dag.

Jeg tror dette albumet er en perfekt introduksjon for nybegynnere til ekstrem metal. Er du helt nybegynner og lett å sjokkere kommer dette albumet til å slå deg helt ut med både lyrisk og musikalsk
Albumet går rett på sak med åpningssporet Angel Of Death. En flott låt om torturen i Auschwitz og dr. Mengele. Tøffe riff og kaotiske gitarsoloer hele veien helt fram til Raining Blood som avslutter det hele.
Det er selvsagt flere sanger en åpnings og sluttsporet. Hele albumet er fylt opp med gode riff og morbid lyrikk. Albumet fungerer best i sin helhet fremfor å høre på enkelt sangene hver for seg.

Jeg skal ikke gå i så mange flere detaljer siden dette albumet er bare 28 minutter og 25 sekunder (hvis man ikke tar med bonussporene). Det er to bonusspor på de fleste utgivelser som er ganske tøffe de og, men jeg bruker å droppe dem siden de ødelegger litt av stemningen.
Som sagt er dette albumet perfekt for nybegynnere, men har du hørt på ekstrem metal en stund er dette albumet neppe noe sjokk for deg. Men du finner gode riff, så du taper ikke noe på å kjøpe dette albumet.
Dette albumet har hatt mye å si for thrash og death metal, men husk at det fra 1986, så ikke ha for høye forventninger. Men så lenge det ringer i ørene minst en time etter at du har hørt på Reign in blood er alt vel og bra.

----------

Og nå litt nyheter og slikt. Det blir ikke så veldig mye nyheter siden jeg er lat.

My Dying Bride skal begynne på et nytt album i april, når det kommer ut vet jeg ikke. det er også rykter om at de skal spille i Norge til sommeren.

Selv om Anal Cunt ikke kan regnes som et metal band må jeg nevne at de kommer ut med ny plate med tittelen wearing out our welcome med nye sanger som beating up
niggers that sell fake crack og i'm glad that faggot from nasum is dead.

Det er en Iron Maiden turné i Skandinavia i november. To konserter er satt opp i Norge, den 21. november i Valhall i Oslo og to dager senere i Vestlandshallen i Bergen.
Amerikanske thrash bandet Trivium skal varme opp for dem, men de suger sikkert.

Og Burzum signa på Candlelight. Jeg vet ikke hvor nytt dette er, men det er nytt for meg.
Så det blir nok flere album når han kommer ut av fengslet.

Og det var det jeg gadd å skrive av nyheter.

Jeg fant noen låter av av det tyske black metal bandet Nargaroth på myspace

Her er en filmsnutt med Geddy Lee fra prog metal/rock bandet Rush.

Hammerfall støtter det svenske kvinnelandslaget i curling.Metal_

0 Comments: