søndag, november 01, 2020

Metal Søndag 1. november


Med det stygge platecoveret og bandnavnet, så bare viste jeg at jeg måtte kjøpe dette albumet da jeg kom over det på en online distro. Det var lett å gjette at dette var death metal før jeg hadde hørt en eneste låt og at dette kom til å være skitne saker. Maggot Casket er ganske old school med en liten dose av thrash her og der, men eller så rett frem typisk death metal som man bare får det. De har den brutal tonen og et fokus på splatterlyrikk. Riffene bare dundrer i vei for å så noen ganger gå over til skikkelige sakte, seige doom riff. Det lite bruk av blast beats i trommingen. Det er faktisk veldig mye variasjon i både riff og trommingen, og jeg får følelsen at de prioriterer god låtskriving over å være mest mulig brutale. Vokalen er selvsagt dyp og ekkel growling. Det er lite som er originalt på Maggot Casket sitt selvtitulerte album, men dette er ikke noe problem.

Band som Maggot Casket som fanger opp både det underholdende og det humoristiske samtidig som at de fanger opp det grusomme, det voldelige og skrekkelige death metalsjangeren handler om trenger ikke å være originale eller nyskapende. De spiller rett og slett god death metal, og det er alt jeg trenger fra et band som heter Maggot Casket. Dette er et veldig bra album tvers igjennom med den rette ekle stemningen av blod som renner og innvoller som blir revet ut. Musikken har den rette brutal sounden og det er mange skikkelige gode riff i alle låtene. Originalitet er oppskrytt, er du ute etter mer death metal, så burde du absolutt sjekke ut Maggot Casket.

----------------------------------------------------------------------

Inherits the Void er et fransk enmanns black metalband som har gitt ut en selvfinansiert EP. Dere kan høre den på Bandcamp.

Nå over til metal musikkvideoer.



0 Comments: