søndag, juli 02, 2017

Metal Søndag 2. juli

Ørkenkjøtt - Skygger og støv
Selvfinansiert, 2009

Etter at min datamaskin er ødelagt og det virker som om å redde det som er på den blir en helvetes jobb, så skriver jeg bare en veldig kort anmeldelse. Ørkenkjøtt er et progressiv metalband fra Telemark. I 2009 gav de ut en EP på to låter, begge midttempo og tunge musikkstykker som drar inspirasjon fra både death metal og black metal. Med en blanding av growling og litt ren vokal her og der, så kan de minne litt om mer kjente progressive metalband som tar i bruk ekstrem metalelementer, som Opeth, men Ørkenkjøtt har sin egen unike atmosfære med lyrikk på norsk.


Det er ikke så mye mer å si utover at dette er en oppvarming til albumet som kom ut noen år etterpå. Forhåpentligvis har jeg ting på plass til neste søndag.

Ps. Vet ikke hvorfor teksten ser så jævlig ut. Jeg hater alt med denne nye maskinen.

-------------------------------------------------------------

Ingen demoband denne uken siden jeg ikke har reddet favoritter fra den gamle maskinen enda.

Nå over til metal musikkvideoer.



0 Comments: