søndag, november 24, 2013

Metal Søndag 24. november




Devastation er et thrashband fra Texas. De gav ut et album som het Violent Termination i 1987 som jeg neppe kommer til å høre på eller skrive om her. Alle anmeldelser jeg kommer over sier at det suger og er møkkjedelig. Jeg vet ikke hva som skjedde mellom debuten og dette albumet, men Signs of Life er alt annet enn kjedelig. Hver låt er fylt med geniale thrashriff, som ikke bare er raske, men også blytunge. De tunge riffene skaper et brutal lydbilde som gjør at det høres ut som tidlig death metal til tider. Dette er musikk som fører til intens headbanging, og jeg kan se for meg noen virkelige ville moshpiter da de spilte disse låtene live i 1989. Det er knallhardt og tøft som faen fra start til slutt. Det eneste som stopper Signs of Life fra å være en av de store thrashklassikerne er vokalen. Den er typisk hes roping, men den står ikke ut på noen måte. Den er ikke aggressiv nok, ikke rå nok eller høy nok. Ingen innslag av høy pitch skrik eller noe annet for å skape variasjon. Den bare er der. Personlig synes jeg den er grei nok å høre på, men det er mest fordi den ikke er irriterende og aldri kommer i veien for resten av musikken.

Elsker du thrash, så vil du elske Signs of Life. Det er album alle thrashere burde høre på til tross av uinteressant vokalbruk. Dette albumet ruler når det kommer til alt annet. Det er hardt, tungt, raskt, rått, og viktigst av alt når det kommer til thrash, det har nok skarpe riff til drepe en elefant.

-----------------------------------------------------------------

Abyssgale er et gresk black metal band som har gitt ut en selvfinansiert EP. Dere kan høre en låt fra den på deres Myspace.

Nå over til metal musikkvideoer.




0 Comments: