søndag, august 18, 2013

Metal Søndag 18. august


Big Chief, 1991


Vanligvis skriver jeg om album fordi de er klassikere, men i dette tilfellet, så er det handler det om et album som jeg synes er jævlig bra. Andre grunnen til at jeg skriver om det, er at det er det eneste album Dead Horse gav ut etter klassikeren Horsecore: An Unrelated Story That's TimeConsuming, som jeg skrev om tilbake i 2010. Debuten var et mesterverk innenfor både tidlig death metal og crossover thrash, mens dette albumet er mer rettfrem thrash. Det er ingenting superoriginalt, unikt og fantastisk sammenlignet med den legendariske debuten, men det er helt greit siden det er et veldig kult album til tross av det. Det er solide riff hele veien som jeg assosierer med tidlig 90-talls thrash. Av og til dukker det hint av death metal i form av både vokal, riff og tromming, som gjør dette til et lite hakk mer ekstremt en vanlig thrash. En klage jeg har er lydproduksjonen på CD-utgaven jeg har. Lyden er på et så lavt nivå. Det er selvsagt bare å skru opp lyden, men med tanke på at jeg alltid har lydvolumet på max, så hjelper det meg lite.

Dette albumet kan føles som nedtur etter debuten, men Peaceful Death and Pretty Flowers blir betydelig bedre etter at man har hørt på det 20-30 ganger. Så bra at man ender opp å høre på det like ofte som debuten. Det er et bra stykke thrash, og med tanke på at Dead Horse bare gav ut 2 album, så er det like greit å skaffe seg begge.

---------------------------------------------

Dishearthed er et chilensk melodiøs death metal band som har gitt ut 3 demoer/EP-er. Dere kan høre den siste EP-en på deres Myspace.

Nå over til metal musikkvideoer.




0 Comments: