onsdag, februar 07, 2007

Pent cover


Jeg syntes anmeldelsen av "The Making of the Fittest" var sånn passe overbevisende, så jeg bestilte rett og slett boken.

Ikke så rent sjeldent dukker det opp evolusjonsrelaterte ting jeg rett og slett ikke klarer å fatte, så jeg håper at denne boken kan nøste opp noen av flokene for meg. Noen mennesker når de finner ting ved evolusjonslæren de ikke skjønner, hopper med en gang til konklusjonen at gud må ha gjort det og at evolusjonslæren er feil, så hvorfor gjør ikke jeg det? Det er nok ett av de spørsmålene jeg ganske sikkert ikke kommer til å få svar på, men kanskje boken har svar på andre ting, ting som jeg ikke visste at jeg lurte på engang?

Angående bøker; hvis du kunne tenkt deg Juks og bedrag, den eneste boken av James Randi boken som er utgitt på norsk og er pottesur fordi den er utsolgt fra forlaget så kan du kanskje heller gjøre en mye bedre handel på Amazon. Juks og bedrag koster 299 kroner og er uansett utsolgt, mens på Amazon så finner du flere som begynner på 1.50 pund.

Juks og bedrag heter på originalspråket Flim Flam og koster ca 12 pund. Jeg er riktignok ikke helt sikker på at Juks og bedrag faktisk er Flim-Flam siden Juks og bedrag hadde ca 150 sider mens Flim-Flam har 357, kanskje oversetteren lurte seg unna? Sjekk selv i boklisten til Randi.

0 Comments: