søndag, oktober 13, 2024

Metal Søndag 13. oktober


Etter å ha vist at de var mestere av skrekkinspirert death metal på debuten, så kom Deceased med en oppfølger som overgikk det første albumet i kvalitet med The Blueprints for Madness fra 1995. Ikke bare når det kom til intense og tøffe riff, men trommingen på The Blueprints for Madness er absolutt drittøff. Og når jeg sier drittøff så mener jeg ikke bare at de spilles bare med mye energi, men lydproduksjonen er også perfekt. Få album har trommer som høres så bra ut som på de gjør på The Blueprints for Madness. Generelt vil jeg si alt høres bra ut her, akkurat den rette råskapen i alt samtidig som at lyden er tydelig nok til at alt har et knallhardt punch. Deceased hadde klare thrashelementer i deres death metalsound fra starten av og dette albumet er ingen unntak, man finner mye thrash her. Men jeg vil si dette er det albumet hvor de er mest tydelig et death metalband og at thrashdelen av sounden deres skulle ta mer over på de senere albumene.

The Blueprints for Madness er bare et jævlig tøft album. Alle låtene om skrekk og gru, og med en brutal sound med variert riff og tromming som en hver fans av skikkelig god gammeldags metal kan like. Det er lett å høre hvorfor Deceased er så verdsatt blant fans av death thrash. Jeg vil gå så langt som å si at The Blueprints for Madness er en av de store klassikerne fra 1995.

------------------------------------------------------------------------------------

Colapso er et argentinsk grindcoreband som har gitt ut en demo. Dere kan høre dem på deres Bandcamp.

Nå over til metal musikkvideoer.



0 Comments: