søndag, august 27, 2023

Metal Søndag 27. august


Da jeg kjøpte begge albumene til Under the Pledge of Secrecy, så sjekket jeg ikke ut EP-en de gav ut først. Det er noe jeg har fikset siden jeg skrev anmeldelsen til debuten. The Convoluted Line fra 2008 er en 18 minutter lang EP som fungerer som en smakebit av hva Under the Pledge of Secrecy kom til å høres ut på deres album. De hadde allerede en god miks av deathcore, grindcore og mathcore her, men jeg vil si at dette er mer på mathcoresiden av ting. Det er veldig teknisk og aggressiv musikk som dytter grensen til å høres nesten kaotisk ut. Med unntak av siste sporet som er mer rolig og atmosfærisk, så kjører de på med full trykk hele veien. Faktisk så minner dette meg om det legendariske mathcorebandet The Dillinger Escape Plan. Ikke bare på er et musikalsk nivå, men platecoveret til The Convoluted Line minner veldig om platecoverne til de to første The Dillinger Escape Plan albumene. The Convoluted Line er ikke så metallisk som albumene. Med andre ord noe mer teknisk og intens hardcore enn det som egentlig kan beskrives som metal. Ikke at det er en dårlig ting. Digger du tekniske og brutale saker uansett sjanger, så er dette absolutt en EP som er verdt å skaffe seg.

Det er ikke så mye mer å si som jeg ikke allerede sa da jeg skrev om debuten. Det er riktignok ikke noe hint av jazz slik som det var på debuten, men ellers er begge utgivelsene ganske like. Har du hørt og digget noe av det Under the Pledge of Secrecy har spilt inn på albumene, så burde du absolutt sjekke ut EP-en som de startet med.

------------------------------------------------------------------------------------

Slug Gore er et italiensk grindcoreband som har gitt ut to demoer/EP-er. Dere kan høre dem på deres Bandcamp.

Nå over til metal musikkvideoer.



0 Comments: