søndag, september 30, 2018

Metal Søndag 30. september

Eterno - Reborn
Selvfinansiert, 2012

Når jeg leter etter plater å skrive om, så finner jeg stadig vekk alle mulige EP-er og demoer jeg glemte at jeg hadde. Reborn av Eterno er en EP jeg bestilte fra bandets nettside etter å ha lest anmeldelse på en eller annen nettside som neppe eksisterer lengre, eller kanskje det var en anmeldelse på metal-archives.com som er nå tatt ned av en eller annen grunn. Det er også fullt mulig at den er i fra den bunken med singler, demoer og annet rusk jeg fikk gratis fra noen en gang. Jeg vet ikke, jeg bare har en kopi av Reborn fra 2012. Musikken på Reborn er ganske tøff heavy metal som har mye av egenskapene til god gammeldags metal i form av vokalstilen og gode raske riff, men samtidig har følelsen av stoner eller mer moderne groovy hard rock. Det er ingen tvil om at det er tøff tradisjonell heavy metal i den første skikkelig låta etter den atmosfæriske introen, får så å bli skikkelig groovy i den neste låta. Jeg vil ikke si at Eterno hopper mellom disse stilene, men at de effektivt klarer å kombinere dem. Dette er den type metal som går inn for å rocke hardt. Det groover og rocker, og man blir i godt humør til å drikke øl og nikke til musikken. Så synd at dette er en EP på bare 18 minutter og det er over før man vet ordet av det.

Eterno klarte å gi ut et album året etter at de gav ut denne EP-en, for så å splitte opp i 2017. Reborn er en kul EP som jeg har gjennom rene tilfeldigheter. Det er neppe noen viktig klassiker son gjør at livet mitt hadde vært noe verre enn om jeg aldri hadde hørt på den. Men jeg er glad for at jeg har den. Det er en av de mange små utgivelsene som alltid er hyggelig å gjenoppdage når jeg hører på tilfeldige ting i samlingen min, og det er en god nok grunn til at jeg verdsetter Reborn.

--------------------------------------------------------

Tanith er et amerikansk heavy metalband som har gitt ut en singel. Dere kan høre dem på deres Bandcamp.

Nå over til metal musikkvideoer.

Cruzdiablo - Team Spirit

Velociter - Heir of Solitude

Nale - Catch 27

0 Comments: