søndag, juli 09, 2017

Metal Søndag 9. juli


Selvfinansiert, 2014

Britisk sludge er alltid tøft å høre på og Bleak Zero fra Staffordshire er ingen unntak. Det er selvsagt snakk om knallharde og seige riff spilt med en negativ holdning. Det er tydelig at riffene er inspirerte av både old school sludge, støyrock og post-rock. Sammen med den hese hardcore ropingen skaper de et mørkt lydbilde som viser at Bleak Zero ikke er noen gjeng med glade gutter. Høydepunktet er det siste sporet, som er 11 minutter lang og tar seg god tid til å bygge opp atmosfæren med en nesten myk start før låta eksploderer og går over til et tungt og dystert lydlandskap. Dette selvtitulerte minialbumet gir lytteren en solid halvtime med «post-modern doom rock», som bandet kaller det.

Bleak Zero har dukket opp på Metal Søndag før som demobandet jeg vanligvis poster hver uke. Dette er første gang jeg har skrevet om et av disse bandene (med noen få unntak av de som har gitt ut album etter at jeg postet dem). Jeg ser for meg at jeg vil skrive om flere av dem mens jeg prøver å løse all de problemene jeg har rundt data og internet nå for tiden. Sjekk ut Bleak Zero på deres Bandcamp og kjøp CD-en deres om du liker hva du hører.

-------------------------------------------------------------

Ingen usignert demoband denne uken heller. Jeg vet ikke om all lenkene jeg har på den gamle ødelagte maskinen kan i det hele tatt reddes, så jeg må nok starte å samle nye lenker, og det kan ta tid. Jeg har heller ikke funnet ut hvorfor tekst ser ut som den gjør nå.

Nå over til metal musikkvideoer.



0 Comments: