torsdag, oktober 26, 2006

Google Reader

For tredje, og hvem vet, kanskje siste gang skal jeg nevne tjenester på internett jeg synes er særlig gode og nye. Denne tjenesten er ikke ny, men den ble kraftig oppusset for ca en måned siden. Før det syntes jeg tjensten var bortimot ubrukelig, men alt det var før. Nå er det en vannvittig bra tjeneste som gjør at en kan følge med på utrolig mange nettsider uten å bruke særlig mye tid på det.

Det finnes mange programmer for å lese RSS kode og jeg har brukt flere av dem, men faktisk så har jeg aldri vært borti en bedre RSS-leser enn denne. For å komme inn på Google reader må du ha en Gmail konto (aka Google konto). Google Reader har ferdig oppsatte RSS kanaler som det kan være nyttig å abonnere på, og det er disse jeg synes er så gode.

Etter du har valgt more bundles så vil den skikkelig gode listen dukke opp, jeg har merket tre særlig gode lister her. Da får en blant annet National Geographic (litt kjedelig synes jeg), Freakonomics (interessant), Scientific American samt mange flere.

Det ferdige resulatatet ser en på bildet nederst, det hele tar vel ikke mer en to-tre minutter. En av de kuleste funksjonene er jo at den virker selv når datamaskinen er av, i motsetning til de andre RSS leserene som må være oppe og gå for å virke.


Man kan også legge til adresser for nesten alle nettsider, auksjoner, blogger,forumer og mye mer, f.eks så har denne bloggen også RSS. Hvis du fortsatt ikke skjønner bæret så kan dulese mer her.

0 Comments: